Fără dubii, cititul este hobby-ul cel mai important pentru cei care vor o carieră în consultanță – îi ajută să încadreze ideile, conferă nuanță perspectivelor și este un mod de a ține pasul cu actualitatea – este de părere Miruna Enache, Partener în cadrul departamentului de asistență fiscală al EY România. Tinerii la început de drum ar trebui să înțeleagă că, puși în fața unei sarcini dificile, există tot felul de moduri constructive de a o duce la bun sfârșit, iar o reacție defensivă și critică sigur nu se înscrie printre ele.

Carte de vizită

Nume: Miruna Enache
Funcție:Partener
Arie de practică:Taxare internațională
& Asistență fiscală in tranzacții
Companie:EY România
Experiență:20+ ani

Dacă ar fi să te pui în pantofii unui tânăr absolvent și să aplici, acum, pentru un job la compania la care lucrezi astăzi, pe ce ai pune accent atunci când ai o discuție față în față cu cineva care e responsabil de recrutarea ta?

Îmi aduc destul de bine aminte invitația la primul meu interviu. Înainte de a merge acolo, mă pregătisem încercând să aflu (și pe atunci nu aveam atâtea surse online de informații) cu ce se ocupă potențialul angajator. Aș face și acum la fel. Aș investiga domeniul de activitate, aș citi cu atenție cerințele pentru jobul respectiv și m-aș pregăti să aduc cât mai multe argumente privind ceea ce știu deja (experiența de până acum) și ce pot să învăț rapid, cu exemple cât mai practice.

Noi încercăm să identificăm persoane cu anumite calități și competențe, dar abordăm un interviu de angajare ca fiind mai degrabă o audiţie în care evaluăm atitudinea candidatului, decât o oportunitate de a-i estima, pur şi simplu, setul de abilităţi.


Miruna Enache despre recrutarea tinerelor talente

Pe tine ce te-ar impresiona la un candidat in interviul de angajare?

Ca angajator, noi încercăm să identificăm persoane cu anumite calități și competențe, dar abordăm un interviu de angajare ca fiind mai degrabă o audiţie în care evaluăm atitudinea candidatului, decât o oportunitate de a-i estima, pur şi simplu, setul de abilităţi.

Dacă ai avea de ales dintre mai mulți absolvenți care aplică pentru un job, ai alege pe cei cu note foarte mari, pe toata perioada studiilor, fără sa fi lucrat undeva până atunci sau pe cei care au lucrat și în alte locuri, chiar dacă notele lor nu sunt extraordinare? De ce?

Eu cred că ambele variante pot fi interesante pentru un angajator, atât timp cât persoana respectivă poate demonstra o atitudine pozitivă, dorința de a face parte activă din echipa noastră, că a acumulat o serie de cunoștințe relevante și că le poate aplica în practică eficient.

Care consideri că sunt minusurile cele mai importante cu care ies din facultate absolvenții de studii economice / drept din zilele noastre și ce sfaturi sau recomandări ai avea pentru depășirea lor?

Cred că facultățile de la noi sunt încă concentrate pe învățământul teoretic și nu oferă suficiente ocazii studenților să înțeleagă cum funcționează în practică o afacere și să își dezvolte calitățile personale și competențele profesionale în armonie cu mediul de afaceri de la noi din țară.

Ce lucruri știi acum și crezi că te-ar fi ajutat dacă le-ai fi aflat sau ți le-ar fi spus cineva când abia intrai în această profesie?

În timp am aflat multe despre inteligența emoțională și despre conștientizarea emoțiilor, precum și managementul lor și al relațiilor.

Îți poți aduce aminte despre acel moment în care erai la începuturi și ți s-a încredințat un task nou, pe care nu îl mai îndepliniseși anterior? Cum ai abordat acea situație?

Noi lucrăm în echipă și cei mai noi membri ai echipei erau și sunt încurajați să pună întrebări atunci când primesc un task nou, pentru a înțelege cât mai bine ce trebuie făcut. Odată cu clarificarea scopului, aflam și modalitatea în care trebuie abordat acel task și mi se dădeau și exemple.

Dacă ar fi să identifici un hobby a cărui practicare constantă ajută în activitatea de consultanță, care ar fi acela? Ce te pregătește mai bine pentru a fi consultant?

Dacă trebuie să aleg unul singur, aleg cititul, care ne pune experiența personală într-un anumit context, ne ajută să ne încadrăm ideile, ne stimulează imaginatia, conferă nuanţă perspectivelor existente şi ne ţine la curent cu actualitatea.

Dacă ar fi să definești abilitatea cea mai importantă care te-a ajutat să treci peste momentele grele din carieră, care ar fi aceea?

Unii oameni trec imediat în „modul” defensiv şi critic, atunci când întâmpină o sarcină dificilă. Alţii trec imediat la acţiune şi încep să rezolve problemele. Eu fac parte din această a doua categorie.

Unde tragi linie, atunci când e vorba despre caracterul oamenilor cu care lucrezi?

Îmi doresc să am în preajmă oameni autentici, cu voință și atitudine pozitivă.


Parcurs & repere profesionale

  • Miruna Enache este Partener în cadrul departamentului de asistență fiscală al EY România și, de asemenea, EY CESA Tax Markets Leader.
  • De-a lungul timpului, Miruna a fost implicată în numeroase proiecte de audit în domeniul energiei, petrolului și gazelor, retailului, pharma, producției, tehnologiei (inclusiv proiecte cu expunere internațională).
  • A coordonat proiectele de finanțare PHARE/ISPA și a oferit asistență pentru numeroase proiecte de ajutor de stat.
  • Începând cu anul 2006 a devenit membru al Asociației Contabililor autorizați din UK (ACCA), membru al Camerei Consultanților fiscali din România din anul 2007 și expert contabil din anul 2014.
  • Miruna este licențiată a Facultății de Asigurări Bănci și Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice din București și, de asemenea, deține o diplomă emisă de către “Centre Universitaire de Luxembourg – Cycle Court d’Etudes Superieures en Gestion, Section Banques”.

0 Shares:
Te-ar mai putea interesa